Hemma igen :)

Sådär nu är dagens jobbpass över :)
Det gick super bra hos dom, men hemresan kunde ha vart bättre!
 
När jag ska gå på bussen öppnar busschauffören dörren och sedan stänger han den,mitt framför näsan på mig.
Sedan öppnar han den igen.
Ser inte ut som om han skulle ha skojjat för han ser as sur ut.
Sedan när vi åkt en bit och sen ska släppa av en äldre dam så hinner hon inte ut innan dörrarna går ingen och hallå äldre går ju liksom inte lika fort som vi unga oftast.
Så när dörren stängs så ropar hon på chauffören om han kan öppna dom igen så hon kan gå ut.
Och då fråga hon snällt vissa kan ryta till, men inte denna dam.
Men chauffören hör inte henne utan stampar ner gaspedalen och fortsätter.
Då ropar flera i bussen att han glömde släppa av henne och att han ska stanna.
Då trampar han ner bromsen rejält och sedan skriker han " då får man väl se till att gå ut medans dörrarna är öppna"
Herre gud dörrarna var uppe 10 sek högst kanske.
Där jag satt hade jag heller säkert inte hunnit och då går jag snabbare :O
Äckliga elaka busschaufförer som tar med sitt dåliga humör i arbetet.
 
Sen finns det ju också riktiga solstrålar och då tycker man det är kul att åka buss, så alla är inte bittra och dumma :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0