19:e Mars 2012 Måndag

God morgon!




Har inte orkat blogga förän nu eftersom jag inte mått och mår så värst bra.
Ligger sjukskriven denna vecka vilket är nog bra just för att vila magen.
Vi åkte ju in till akuten på lördagkvällen eftersom jag hade så fruktansvärt ont i bröstet / bröstkorgen.
Fick då veta att det antagligen var blod i magsäcken som gjorde att jag hade ont så långt upp.
Fick komma hem och om jag skulle må bättre så skulle jag inte behöva komma tillbaka men om det gjorde lika ont eller om det var värre skulle jag åka in till gyn så att dom kunde kolla lite mer.

Sagt och gjort söndag morgon gjorde det fortfarande fruktansvärt ont och dessutom hade jag haft feber under hela natten.
Vi kom in där vid 9 halv tio tiden och fick då veta att det fanns bara en läkare på hela våningen och att det skulle dröja till minst 1 innan han skulle kunna komma och kolla på mig.
Så då tog vi och åkte hem till Ingemar så länge så kunde älsklingen jobba på en bil som han hade börjat med sen i lördags.
Jag däremot fick ligga på Ingemars soffan och vila samt sova någon timme.
Febern gav med sig iallafall när jag hade vaknat sen.
Skönt det men hade fortfarande väldigt ont.

Vid 1 var vi tillbaka.
Eller älsklingen släppte av mig så han kunde åka och äta.
Jag själv var ju inte hungrig på grund av smärtan så han skulle äta och sedan komma tillbaka.
När jag kom upp tog dom urinprov, blodtrycket och febern.
Allt såg bra ut där och skickade sedan ut mig för att vänta på läkarn.
Halv 3 kom jag in till läkaren.
Då hade min älskling hunnit komma tillbaka och gjorde mig sällskap.

Där fick jag veta att inga alvedon skulle hjälpa mot denna smärta dessutom skulle det sitta i minst 1-2 månader så under tiden skulle jag gå på alvedon,ipren och morfintabletter.
Så det blir en jäkla massa piller om dagen. Tror det blir samanlagt 9 tabletter varje dag.
INTE KUL!

Så nu får jag ligga i sängen/ soffan en hel vecka och försöka vila upp mig så gott det bara går.
Tur att man har världens bästa chef som hjälper mig att hitta ersättare för hela veckan och dessutom frågar hur man mår.

Ja ni min helg har ju inte direkt vart den bästa.
Varje dag sen i torsdag har jag vart inne i akademiska.

Nu ska jag ta och vila lite och försöka dricka lite te.

Puss så länge:love:

Gammal bild på mig och turbo men han får ta hand om mig denna vecka då älsklingen inte är hemma:love:


Kommentarer
Postat av: Inga

Men gosig bild :D

2012-03-20 @ 14:07:58
URL: http://kovacevic.myshowroom.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0