26:e mars 2012 Måndag

God eftermiddag!


Har sovit uruselt idag men är ändå någorlunda pigg ändå.
Jonas slutade tidigt idag så det var ju nice.
Nu håller han på att fixa bromsarna på min cykel nere i källaren.
Sen i morse ringde jag veterinären för att ordna en tid åt turbo så han kunde få sin vaccinations spruta.
Sagt och gjort vi fick en tid till kvart i två och packade in honom i sin bur och åkte.
Väl där tog vi och vägde honom också 5,6 kg väger våran lilla kille ;)
Väl inne i undersökningsrummmet bröt helvetet lös.
Vi hann inte ens ta bort taköverdelen på buren innan han börja morra och fräsa.
Nu ska jag berätta en sak Turbo har morrat två gånger under sitt liv som 3åring han är världens goaste lilla kille annars.
Nu hos veterinären var han en stor rädd katt och seriöst kämpade för sitt liv.
Jag försökte få tag i honom när han låg på golvet och tryckte inne i ett hörn.
Han slogs verkligen för att ingen skulle få tag i han, det lät verkligen som att någon försökte ha ihjäl honom.
Just nu är jag sönderriven av honom.
Men när jag väl fick tag i honom och lyfte upp honom gick det hur bra som helst ,då morra han inte och fräste inte.
Vi var ändå tvungen att sätta honom i en speciell bur som dom kunde göra mindre genom att trycka ena väggen mot honom så han inte fick mycket utrymme att röra sig på.
Då kunde han få sin spruta.
När det var klart skulle vi försöka få i honom i sin vanliga bur igen.
Då skulle han slåss igen men det var bara att ta tag i han snabbt och sedan snabbt in i sin egna bur.
400;- och en aggressiv rädd hankatt senare var vi hemma igen och Turbo var sitt gamla jag igen.
Den lilla rara goa kille jag känner igen.
Inte den som är aggressiv och som morrar och fräser för minsta lilla.

Nu annars väl hemma ska jag bara ta det lugnt.
I morgon ska jag försöka jobba igen vilket ska bli skönt :)

Puss så länge:love:


Fortfarande lite skygg mot matte ;)
Han dissar oss totalt just nu.
Men men han får ta och vila lite nu sedan kommet han väl krypande och ska trampa på mattes mage som vanligt :love:


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0