Igår

Igår kväll då blev ju allt värre i magen då jag låg och kollade på Once upon à time.
Efter att ha skrikit och gråtit mig igenom revenge så gav jag tillslut upp och älsklingen fick ringa ambulans.
Den kom ca 5 minuter efter att han hade ringt.
Men shit villa långa minuter det var innan dom kom.
När dom väl kom in så frågade dom lite tog tempen som visade att jag dessutom hade feber sedan fick jag smärtstillande/ morfin och sen tog dom blodtryck på plats.
Sedan fick jag gå ner till ambulansen och så åkte vi.
Kom in vid 11 då dom tog tempen, blodprover, blodtryck,urinprov och sedan fick jag ligga och vänta.
Två gånger kom två läkare och kände på magen och sa att dom skulle skicka upp mig till gyn.
Men för varje gång jag satte mig upp från att ha legat ner ett tag fick jag världens illamåendes attacker och spydde då på grund av smärtan och morfinet.
Tillslut hade jag ju inget kvar i magen så fick ju bara upp lite vätska.
Efter 4 timmar nere på akuten så fick jag äntligen komma upp till gyn där det gick mycket fortare.
Fick byta om till en nattskjorta och sedan byta till en sovsäng.
Då i väntan på att få komma in i sovsalen skickade jag hem Jonas så han kunde få sova några timmar.
Efter att han gått så skjutsade dom in mig till salen så jag fick sova några timmar.
Men varje timme efter det så kom dom in och skulle göra kontroll på mig samt byta droppåse.
Så det vart ju inga långa sovtimmar.

Klockan 13:00 kom läkaren in och bad oss gå till gynundersökningsrummet för att göra ett till ultraljud för att se om vätska gått bort en del.
Och det hade det avsevärt men det var fortfarande en svart fläck/ ficka på skärmen på 1,7 cm fylld med vätska dessutom hade jag en någon form av blodbildning bakom livmoder men det var inget farligt det skulle gå bort av sig själv vätskan också.
Så efter det fick jag äntligen äta och sedan fick jag när jag orkade åka hem :)
Hade saknat min älskling jätte mycket men han var så otroligt gullig som stannade hos mig hela tiden tills jag bad han att åka hem och sova.

Sen kom jag ut vid 14 och fick åka hem och vila.

Ah så vart min kväll/natt på akademiska :)


Saknade ju min andra älskling också som vi var tvungna att stänga in i köket medans ambulanspersonalen tog hand om mig.
Vi fick ju släppa ut han sen när vi gick ner till ambulansen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0