8:e Oktober Måndag 2012

God morgon :)
 
 

Måndag igen då och en ny vecka :)
Många tillfället att få köra lite kanske?
Hihi eftersom älsklingen slutar tidigt denna vecka :D
 
Dessutom så ska vi till Falun på fredag då min älskade mormor fyller år.
Så vi ska upp och fira henne då.
Jag kommer ju inte köra dit upp men emellan mormor och pappsen ska jag försöka köra iallafall :)
Hihi!
 
Annars idag har vi inte mycket annat planerat så vi får se vad vi hittar på tills det är dags för mig att sticka till dagiset :)
 
Nu ska jag ta och göra mig lite kaffe och sedan se om älsklingen är på G om att köra lite ;)
Igår körde jag en hel timme med bilen helt själv,eller ah självklart satt älskligen brevid hela tiden.
Jag har tydligen en tendens att råka ut för saker när jag kör.
I förrgår så drev ju en idiot i en skåpbil ner mig i diket nästan.
Och igår så körde vi sakta på en småväg med hus runtom då en katt kutar verkligen ut mitt i vägen.
Det tog kanske någon sekund innan jag upptäckte den och tryckte ner kopplingen och bromsen fort som tusan och tvärbromsa.
Katten försvann under bilen och jag bara väntade på att det skulle bli ett "gupp".
Men inget "gupp" kom så det kändes ändå skönt.
När bilen stod helt stilla så springer katten ut igen från bilen och till andra sidan vägen.
Halltade inget och såg ut som att ingenting hade hänt.
Så det var ju skönt att han klarade sig
Jag däremot som inte ens har kört en veckan satt och skakade i hela kroppen.
Och sen när jag skulle fortsätta köra framåt så släppte jag kopplingen för tidigt och för lite gas så bilen dog hela tiden.
Så älsklingen bad mig bara köra på kopplingen in till kanten för att försöka lugna ner mig.
 
Men om jag inte hade tryckt ner kopplingen och bromsen samtidigt så kanske det hade slutat på ett helt annat sätt och det vill inte jag ha på mitt samvete.
Tur att jag körde så pass långsamt igenom husen också!
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Emma Nordström

Hej super fin blogg! Läs gärna min fotoblogg! ;) Kram!!

2012-10-08 @ 21:24:18
URL: http://emmaanordstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0