10:e September 2012 Måndag

God morgon :)
 
 

Skönt att kunna börja denna vecka med en skän sovmorgon till halv 11 ;)
Nice!
Har ju bara dagiset idag och det är ju ett tag kvar tills det börjar :)
Men lite måste jag jobba innan det är dags att sticka dit.
Vi har nämligen tvättid om en halvtimme.
 
Har setat och kollat på aftonbladet nu när jag vaknade och hittade en sida där dom granskar hur många poliser som blivit anmälda och var i Sverige dom är som värst.
Jag läste artikeln om en tjej som råka ut för en polis som senare blev anmäld för sexuella trackaserier men avskedades inte.
Allvarligt ska en polis som kommer med förslaget att ligga med honom två gånger och skaffa fram amfetamin då kommer han lägga tjejens makes utlämningspapper längst ner i "högen" för att fördröja utvisningen.
Hur får en sån människa vara polis.
Om ni frågar mig så utnyttjar en stor del av poliserna sin makt alldeles för mycket.
Ärligt talat jag har tappat respekten för dom.
Såg dessutom på en statistik mätare där frågan var "Litar du på polisen"? och resultatet av 35 000 röster så hade 72,34 % röstat NEJ, + att 8 000 poliser har anmälts för tjänstefel, ÅTTA TUSEN!!!!!!
 
 
En annan lite notis hände oss i helgen uppe i dalarna då vi skulle parkera bilen uppe vid vägen.
Dom har datum parkering men dessvärre ingen skylt om det så vi hade ingen aning om vilken sida vi skulle stå på så vi stod still på ena sidan ett tag och då åker en civilare förbi oss och kör ner för gatan.
Sen tror vi att vi ska stå på andra sidan så vi vänder bilen och är på väg att parkera bilen på andra sidan då civilaren kommer tillbaka och parkerar framför våran bil.
Dom ville då bara köra en nykterhetskontroll och kolla körkortet.
Visserligen var dom trevliga så det var ju inget negativt om dom men när vi var klara så har vi nyss gått ur bilen och håller på att låsa den då en liten skoda kör as fort förbi oss på en 30-50 väg.
Poliserna har då inte åkt än utan dom är på väg sakta ner för backen dom körde ner för första gången.
Skodan försvinner fort som sjutton och var gör dom,,,,dom fortsätter bara ner för backen lugnt.
HALLÅ varför stoppa dom då inte honom det skulle jag gjort om jag var dom.
Det var liksom ett tätbebyggt område hade jag eller jonas gått ut i trafiken hade någon av oss blivit påkörda.
Dom borde stoppa dom som verkligen beter sig som idioter och inte en stackare som bara kör lugnt för att leta parkeringsplats.
Aja nog om detta nu, Thereses respekt för dom är BORTA iallafall!
 
 
Nu ska jag ta och göra mig lite kaffe och sedan sticka ner med tvätten ;)
 
Puss:love:

 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0