1:a Mars 2013 Fredag

God onda morgon :/
 
 
 

Ja det har ju hänt en del sen jag bloggade sist.
Det började i onsdags morgon då jag hade en molnande värk i hela magen under en timme eller en och en halv,sedan blev det värre och värre framåt 12 tiden då jag stod på alla fyra i sängen och skrek i en kudde att " maghelvete ge dig någon gång" jag trodde alltså att jag kanske hade en cysta som spruckigt igen eller möjligen en riktig menssmärta fast det inte är dags riktigt än.
Men vi 2 tiden lyckas J äntligen övertala mig att åka in till akuten efter 3 och en halv timmes skrikande av smärta.
I bilen trodde jag seriöst jag skulle dö av smärtan.
Helt sjukt vad det gjorde ont.
Det som tog längst till på väg in till akuten var nog två riktigt sega människor inne i receptions luckan som tog sin tid ordentligt.
Men sen tog det för mig någon minut där inne och max 1 min ute i väntrummet då kom en sköterska och kalla in mig så det gick otroligt snabbt!
Älsklingen fick vara med i början men sen skickade jag iväg han för han skulle gå under där på akuten på grund av all väntetid.
Efter en timme där hade jag fortfarande inte fått någon morfin för dom ville vänta med provsvaren om det skulle vara blindtamen.
Då spydde jag tillslut på grund av smärtan och då gav jag upp och ringde på dom så dom var tvungna att ge mig morfin och det hjälpte väl en del men inte helt.
Blev tillslut skickad med sängen upp till gyn för att kolla så inte något i äggledare hade snott sig och stoppat blodflödet.
Men det var det inte och efter två timmars väntetid på akuten igen så konstaterade läkaren att det måste vara blindtarmen.
Så skickades upp på avdelning 70 för att bli förberedd på en operation.
Fick komma upp och få hjälp med att duscha och klä på mig dessa sjuuuuuukt sexiga sjukhuskläderna speciellt tant trosorna.
UUUUUUUUSCH!
 
Sen fick jag komma in på mitt rum som jag delade med en annan kvinna.
Där somnade jag av och till hela tiden fram till halv 1 på natten då sköterskan kom in och sa att det var dags att rulla ner mig till operationssalen.
Det var dags för operationen.
Väl där inne blev jag väl omhändertagen och till slut blev det dags att bli nedsövd.
Vaknade upp några timmar senare med en ganska stor smärta i magen så fick mer morfin för att slippa det och somnade om igen någon timme.
Sedan kom läkaren som opererade mig och föklarade en blindtarmen var inflammerad och att han tog bort den, så nu behövde jag inte ha problem med den igen.
 
Kom hem sedan efter 1 på eftermiddagen på torsdagen ,sen har älsklingen tagit riktigt väl hand om mig.
Nu inatt var jag däremot med om en olycka Turbo vill ju så gärna ligga och gosa på min mage och nu kan han inte göra det så när han skulle hoppa upp bredvid mig så hoppade han upp rätt upp på min mage och snacka om att jag skrek,två gånger dessutom.
Stackarn J som skulle upp då om tio minuter.
Söt som han är låg han och kolla så inte Turbo kom i närheten av mig igen och höll om mig tills det var dags för han att gå upp och då stängde han ut honom också så han inte kunde hoppa upp på magen sen när J var borta.
 
Nu väntar jag på att J ska komma hem och besök från Camilla för en lunch träff här hemma hos oss.
Eller hon lånar våran micro så då blir det ju som en lunch träff iallafall :)
 
Sen ska jag nog bara vila och ta det lugnt hela dagen.
Tror jag gick lite för mycket igår.
Skulle nog ha legat still lite mer.
 
Får ta igen mig idag istället.
 
Nu ska jag gosa ner mig i sängen igen.
Puss:love:
 
Så här operarar dom en nu för tiden med titthåls kirurgi (hur det nu stavas)
Alltså dom gå in via naveln (plåstret längst upp) och där kollar dom om det var blindtarmen och sedan lägger dom ett snitt i vänster sida och sedan ett i buken och så tar dom bort den via det.
Men sjukt vad magen fortfarande är svullen :P
Aja får se hur länge jag blir borta från jobbet minst en vecka trodde läkaren.
Inte kul!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0